gammal?

Idag när jag satt på tunnelbanan kom jag och tänka på en sak. Hur gammal måste man vara för att få förtur på sittplatserna? Vad hemskt det skulle vara att vara runt 55-60 och bli erbjuden att sitta ner, jag skulle nog iallafall ta illa vid mig. På ett sätt är det skönt att få sitta men det är ju helt klart en bekräftelse på att man ser gammal ut.
Tanken slog mig först när det klev på en man som jag inte har någon aning om hur gammal han kan ha varit men han var iallafall lite äldre. Men då fick jag just den där tanken på om jag skulle erbjuda mitt sköna säte eller om jag skulle låta bli. Det blev det sistnämna. Efter en liten stund kom det in två äldre damer och då erbjöd jag direkt min sittplats, den första ville stå men den andra ville sitta. Jag undrar hur dessa två kände ändå, det är ju som sagt ändå en ren bekräftelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0